Thursday, April 16, 2009

My 1st Job


Assalamualaikum semuaaa...

Aku nak citer kat korang laa sikit pasal pengalaman kerja aku selepas aku habis study. Selepas aku habis study, aku balik kampung untuk buat kebun anggur kat kampung tapi banyak sg modal nak pakai... baik aku cari keje kat luar... aku pun pegi laa carik keje kat bandar lipis.. aku nie minat dengan elektrikal... so aku pegi laa kedai wiring tanya kot ader keje.. tanya punyer tanya aku di terima.. kebetulan toke tu kawan arwah bapak aku .. so kira aku di terima laa keje wiring kat bando lipis tu... Aku tanya laa kat toke tu cmne ngan gaji aku.. dia bagi aku RM25 sehari.. Alhamdulillah... gaji n kerja pertama aku.. selama aku kerja kat situ.. aku di kerjakan seperti balaci jer.. almaklumlah.. keje ngan lain kaum.. ader yg baik tu ok laa.. kalau kene yg x ok tu.. jadi balaci laa.. dok kat bawah tangga.. bos mintak playar bg playar.. mintak cutter bg cutter.. tggu dia ajar wat wiring? jangan harap.. diaorang takot kita lebih pandai dari .. sikit pun diaorg x kan ajar kita.. tapi skunk aku leh bangga gak laa.. aku lebih baik dari dia huhuhu... tu semua kerana 1st keje aku.. akhirnya lepas 4 bulan aku berenti sbb x tahan kene tipu ngan toke pasal gaji.. hampeh tol..

* Aku pun manusia biasa x makan besi... hahahahahaha

3 comments:

::dazzLaila:: on April 16, 2009 at 4:18 PM said...

pandai masak ke?
cuci kain?
waahhh..

tlg isi borang ni ye...

muahahaha

~SiS~ said...

Balaci tu ape u???

ungugelap said...

tersentuh aku....

>lebih kurang 1st job aku jer...

>x sampai setahun... huuu...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

LeNgGaNgKaNgkuNg Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template