Tuesday, April 28, 2009

4th Keje aku..



Setelah aku berhenti dari kerja di stesen minyak, aku melapor diri di sekolah lama ku. Aku diterima berkerja disitu. Aku diterima berkerja sebagai Guru di sekolah lama aku.GSTT (Guru Sandaran Tak Terlatih Langsung Tak Tau Macamana Boleh Jadi Guru). Aku seorang guru. Matapelajaran yg aku ajar, Teori Elektrik, Amali Elektrik n Lukisan Elektrik. Mula-mula rasa janggal gak laa sbb keje n jumpa balik ngan cikgu2 lama dulu.. sbb masa sekolah dulupun, aku bukan nyer baik sgt aku nih.. x pandai plk tu.. yang dok satu bilik guru tu jer laa aku panggil cikgu.. yang lain tu kalau aku panggil cikgu sure aku kene marah nyer.. diorg suh aku panggil nama jer.. mula2 segan jugak.. bekas cikgu.. nak panggil nama plk kann.. masa aku masuk tu ader 3 org lelaki sama jawatan ngan aku n sorang cikgu baru posting lelaki.. sbb masing2 jauh dari rumah.. kiataorang pakat2 carik rumah sewa... sebelom tu kitaorg merempat jugak laa kat asrama (rumah warden) selama 4 bulan. Nak citer kat korang antara kitaorg berempat nie.. semua perangai pelik2 (berbeza-beza). Dalam masa 4 bulan pertama tu kitaorg nie x dapat gaji lagi.. biasa laa gomen kalau mula2 keje nie lambat laa sikit. so kenelaa makan kat asrama (potong gaji) abih jer time sekolah, kitaorg pun pegi laa asrama makan.. yang lecehnye.. ader mmber aku sorang nie dah laa dia selalu awal.. dia makan dulu, x tinggal dah kat org kat belakang.. kadang2 pegi makan dah x der lauk.. hampeh tol... pernah jugak tegur dia.. tapi mmg dah jenis hati batu.. wat bodo dia jer laa.. last2 sekali sebelon dia balik kitaorg balik dulu n habiskan semua makanan.. biar dia rasa plk macammana kitaorang rasa.. ok tak? padan muka dia.. pastu satu hari bila dah dapat gaji, kitaorg pun pegi laa sooping barang2 dapur kat bandar... mamat yang pelahap td tu x nak bawak barang.. alasan dia malu.. nnti org kampung nampak katanya.. tu baru nak bawak barang yg dia beli sendiri tu, tu pun dah suruh org lain yg bawakkan.. menjejak kaki ke pasar ikan pun x nak.. org macam nie pun aku jumpa.. wakakakaka.. dah nasib aku duduk serumah ngan org macamnie.. ubat gigi pun kemut nak beli.. adooo..... to be continue.. jeng..jeng.. jeng.


Note: Berhati-hati dijalan raya, Ingatlah orang tersayang...

1 comments:

~SiS~ said...

i x berapa nk fham r jalan cerita yg ni..ermmm

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

LeNgGaNgKaNgkuNg Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template