Monday, April 20, 2009

3rd Keje Aku


Assalamualaikum... nie kali ketiga aku bertukar majikan.. keje yang ke-2 tu dulu betul memudaratkan aku.. aku disahkan doktor menghidap athma kerana terlalu banyak menyedut simen. Kedua orang tuaku memaksaku supaya berenti.. lalu aku berenti untuk kesihatan diri aku sendiri. Tapi aku tetap berhasrat untuk mencari kerja demi membantu keluarga.. cari nyer cari.. aku dapat laa satu keje nie.. keje atendan pam minyak.. Mobil.. time keje kol 7.00 pagi.. sebelum kol 7.00 pagi kene sampai dah.. Sampai je kat tempat keje.. kene laa cuci cermin yang beso tu sampai habis.. pastu amik deposit n bermulaa laa keje.. macam2 orang jugak aku jumpa masa tu.. yang paling tak tahan.. ngan bas sekolah.. dia bayar duit minyak pakai duit syiling adooo satu keje laa pulak kene kira.. x bolah silap.. kalau tak kene potong gaji.. lagi satu yang aku x tahan, ader sorang kawan keje aku tu ader sakit gila babi.. tiap kali dia naik gila.. aku laa orang yg pertama lari.. takot wooo.. dia sondol2 kepala kat tanah sambil mulut berbuih.. orang cakap jgn bg kene air liur dia kat kita.. nanti jangkit... tu laa sebab kalau aku nampak dia semacam jer.. aku lari dulu carik bos.. pastu keje ngan pempuan kene buang daerah sebab dadah.. adoooo polis ader sokmo datang.. takut aku polis tu semacam jer tgk aku (macam aku subahat ngan budak pempuan tu) dah laa tu budak tu selamber jer on time keje kat toilet.. takot tul aku.. pastu bos aku berentikan dia.. sbb dia kantoi ngan bos.. Betullaaa org kata setiap yg berlaku tu ader hikmahnyer.. aku jumpa ngan bekas cikgu aku dan menjanjikan keje utk aku.. keje ke-4 aku laa tu.. selepas 3 bulan aku keje kat stesen minyak tu aku berenti sebab aku dapat keje baru... Tukar keje lagi..

Note: Keje lalalalalala...

1 comments:

~SiS~ said...

pehhh..sawan b_____?...bahye tu?...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

LeNgGaNgKaNgkuNg Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template