Friday, April 17, 2009

2nd Keje aku..



Assalamualaikum... korang mesti perasan kan gambar yang aku tunjuk kat sebelah tu.. tu laa keje aku dulu.. dari hutan belantara.. aku n the gang akan masuk dari dalam hutan tu akan terbina satu demi satu tower seperti dalam gambar tu..
Kerjanya yang paling berat yang pernah aku buat.. Tapi walaupun berat.. aku ngan kawan-kawan amat happy dan bersemangat berkerja, aku pun x tau kenapa.. letihnyer x dapat digambarkan.. Betullaa fakta kerjaya berbunyi carilah kerja yang happy.. jangan cari kerja yg senang tapi x happy.. Masa tu keje ngan india.. Semua geng2 aku jadi india.. itam kene panas.. keje start kol 7.00 pagi.. bermakna pukul 6.00 pagi kene bangun dah. Mak siapkan bekal (kalau x bawak bekal kene potong gaji).. pegi keje..moto parking kat rumah toke.. peg site naik lori.. pagi2 kitaorg kene tunggu kat tepi jalan besar sambil isi pasir n batu dalam guni, isi laa seberapa banyak yg boleh.. pepagi nie biasanyer laju sikit sebab nnti kalau time panas mmg panas giler.. dah siap letak pasir ngan batu kat dalam guni tu.. angkat plk masuk lori.. ader cara angkat dia.. kalau tak mende tu jd berat.. pastu bawak pegi site..korek lubang besar... bancuh simen.. sedut habuk simen tu biasa lah.. air minum.. kalau korang nak tau.. sendiri bawak bekat 1 botol sorang.. kalau x bawak alamatnyer minum air paip ataupun air paya laa... biasa laa tu..tu laa kejenyer sampai siappp.. ujan ke panas ke keje tetap kene jalan.. basah..kering..basah..kering tu biasa laa.. ujan.. panas..ujan..panas, kekadang mabuk (pening) sebab letih jer, tapi tetap happy.. sebab kawan2 sama2 keje.. berat ke ringan ke semua buat sama2.. sekali buat satu tower (tapak konkrit) kene buat sampai siap.. x kira laa sampai malam pun.. kekadang sampai kol 10 malam baru balik umah.. memang letih.. sampai rumah mandi.. makan.. tgk tv.. pastu tv tgk aku.. tido mmg tido mati laa.. letih woooooo...
*keje ohh keje

6 comments:

The 4 on April 17, 2009 at 9:52 PM said...

waaa.. jd india jgk ko time tu ..wakaka.. aku pn pernah keje tgh2 panas.. tgh hujan, semua dh kecapi.. Jd india mcm ko jgk .. Itam legam .. wakaka..

.:Mas Ayu:. on April 18, 2009 at 5:47 AM said...

Apa2 kerja pun susah la kung..x de lam dunia nie mula2 kerja senang jer..

Janji apa yang kita buat tue ikhlas semata-mata kerana Allah s.w.t dan rezeki yang kita dapat tue halal di sisi agama kan.

InsyAllah hamba yang redha dan tekun akan dibalas dengan rahmat sama ada di dunia ataupun di akhirat

JazaakAllah..

.: Mas Ayu :.

LeNgGaNgKaNgKuNg on April 18, 2009 at 1:37 PM said...

rasa laa dulu mass baru tau hahahahahaha

The 4 on April 18, 2009 at 7:19 PM said...

Mas keje tgh panas, tgh hujan.. :idea ..

.:Mas Ayu:. on April 19, 2009 at 5:42 AM said...

kerja Mas x de la macam kangkung tue...tapi mas punya kerja menguji kesabaran dan keimanan kita. Maklumla kerja ngan foreign and how they treat us.

Anyway for LenggangKangkung..good luck for your career and hope u do well in your life.

JazakAllah dari Mas Ayu

Joe Labu on April 19, 2009 at 5:50 AM said...

owh..ini kerja(lame)kau ye?hehehe....
yg penting hepi...kerja ape pon blh jadi kalo hepi.... :caya
~sekadar suka-suka~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

LeNgGaNgKaNgkuNg Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template